Z czasem okazuje się, że bez reklamy i odpowiedniego pozycjonowania szanse na pozyskanie klientów są niewielkie. Jak zadbać o skuteczną reklamę bez zwiększania na nią nakładów finansowych?
Wydatki na marketing w e-sklepie
Do standardowej listy wydatków marketingowych, jakie przedsiębiorcy ponoszą w trakcie prowadzenia sklepu internetowego zaliczyć należy pozycjonowanie strony firmowej i jej optymalizację oraz wszelkie nakłady pieniężne poświęcane na różne formy reklamy. Reklama w internecie jest dzisiaj bardzo szeroka i umożliwia skorzystanie z dużego wyboru: reklama Google Ads, marketing szeptany, marketing na social mediach jak Facebook czy Instagram, prowadzenie firmowego bloga, kanału na youtube, współpraca z opiniotwórczymi blogerami itd. Wszystkie te wydatki są w praktyce bardzo kosztowane i niestety nie wszystkie są tak skuteczne, jak mógłby tego chcieć właściciel firmy. Część z nich przekłada się na budowanie marki sklepu, utrwalanie jego wiarygodności i dobrej oferty, ale niekoniecznie na każdorazową sprzedaż, która jest przecież motorem istnienia sklepu.
Sieci afiliacyjne, jako metoda cięcia wydatków
Coraz bardziej popularną opcja ograniczania wydatków marketingowych przy jednoczesnym wzroście sprzedaży jest dołączanie się sklepów do tzw. sieci afiliacyjnych https://shopeneo.network/jak-zwiekszyc-sprzedaz/. Sieć afiliacyjna w przeciwieństwie do wszystkich innych firm reklamy umożliwia rozliczanie się tylko za efekt, czyli sprzedaż. Na przykładzie platformy https://shopeneo.network stanowiącej popularny program partnerski dla ecommerce, właściciele sklepów nie płacą tu za każde umieszczenie ich reklamy w internecie, ani za ilość wyświetleń czy kliknięć. Płacą tylko i wyłącznie za wygenerowanie sprzedaży. Cięcie wydatków wpływa więc wprost na wzrost sprzedaży firmy i pozwala jej na rozwój bez konieczności monitorowania nieskutecznych reklam wybieranych wcześniej.
Jak to działa? Model współpracy, jakim jest afiliacja dla sklepów internetowych zakłada, że każdy bloger, influencer czy youtuber dołączając do sieci afiliacyjnej może sam wybrać, które produkty danego sklepu internetowego chce polecać i umieszczać na swoich kanałach w internecie. Jednocześnie zostaje dla niego wygenerowany specjalny link, który wprost wskazuje, że to właśnie on promuje produkt i doprowadził do jego sprzedaży. Dopiero w tym momencie, gdy reklama wykonana na stronie np. blogera doprowadzi do sprzedaży produkty, sprzedawca płaci mu prowizję za przyprowadzenie klienta i konkretny wynik. To pozwala wybitnie ograniczać koszty na reklamę, jakie w normalnej sytuacji ponosi przedsiębiorca, co poprawia jego płynność finansową i prowadzi do faktycznego zwiększenia sprzedaży, a nie tylko "iluzji" wzrostu wyświetleń strony jego firmy, bez pokrycia w zakupach.