piątek, 01 październik 2021 16:25

Proste sposoby na wykorzystanie SMS-ów w sklepie internetowym

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
SMS net SMS net pixabay

SMS-y to potężne narzędzie marketingowe dla sklepów internetowych. Te krótkie wiadomości nie wpadają do spamu, są osobiste i świetnie radzą sobie w przetłoczonym komunikatami marketingowymi świecie.

I choć trudno jest uzyskać zgodę na ich wysyłanie, warto się o to postarać. Dobrze zoptymalizowana kampania SMS w sklepie internetowym zwiększa przychody ze sprzedaży i zaufanie klientów.

W tym tekście zebraliśmy dla Was 6 unikalnych sposobów na wykorzystanie SMS w e-commerce.

SMS powitalne i urodzinowe

Twórz przyjemne skojarzenia z marką od początku znajomości z klientem. SMS powitalne możesz wysyłać tuż po założeniu konta w sklepie, a do treści urodzinowych dołączaj atrakcyjne rabaty.

Klasyczne promocje dla stałych klientów

W tym przypadku Twoje możliwości są nieograniczone. Wielka zimowa wyprzedaż, czyszczenia magazynów, promocje ograniczone czasowo czy jednorazowe rabaty – to wszystko są świetne okazje do wysyłki SMS-ów marketingowych.

Dodaj do wiadomości link do strony z ofertą, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić wysyłany komunikat.

Nowości w sklepie

Nowinki technologiczne, a może wprowadzenie do butiku nowej kolekcji ubrań? Konsumenci lubią być na bieżąco, a już zwłaszcza z markami, od których sami decydują się dostawać marketingowe treści. W ramach usługi SMS net, czyli aplikacji do zarządzania marketingiem mobilnym, z łatwością opowiesz klientom o zmianach w Twoim asortymencie.

Wpłynie to nie tylko na poprawę sprzedaży w sklepie, ale przełoży się na budowanie pozytywnych relacji z odbiorcami.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Łącząc kampanię SMS z historią zakupową swoich klientów, dostajesz pełen pakiet informacji o ich zainteresowaniach, ulubionych produktach oraz porzuconych koszykach. Takie dane to złoto!

Wykorzystaj je do wysyłki spersonalizowanych SMS-ów marketingowych. Rozdawaj rabaty i oferuj darmową dostawę na ulubione produkty Twoich klientów, a z pewnością zwiększysz skuteczność kampanii i odzyskasz wiele z porzuconych koszyków.

Przypomnienia o zakupach

Pewnie masz w swoim asortymencie produkty, które Twoi klienci kupują regularnie. Wystarczy tylko zastanowić się nad ich pogrupowaniem i określić cykl ich życia. Następnie po okresie używalności wystarczy wysłać do klienta SMS z przypomnieniem o kupnie kolejnej porcji produktu.

Takie rozwiązanie sprawdzi się świetnie, jeśli chcesz być o krok przed konkurencją. Przypomnienia najlepiej wykorzystać w przypadku niektórych produktów spożywczych, np. herbata czy olej lniany, a także u klientów, którzy kupują suplementy diety czy kosmetyki – te ostatnie zwłaszcza u Pań.

Wyrażenie opinii

SMS z opiniami to dwukierunkowa forma komunikacji, która wykorzystywana jest głównie w branżach usługowych. Ale im bardziej słuchasz swoich klientów, tym lepsze usługi możesz im zaproponować. To zaś w konsekwencji przekłada się na sprzedaż i budowanie stabilnej pozycji marki na rynku.

Wystarczy, że po zakupie wyślesz do klienta SMS z prośbą o wystawienie opinii na temat obsługi. Może to być tradycyjny SMS, w którym klient wpisuje wartość od 1 do 10, ale również SMS z linkiem przekierowującym do panelu w sklepie z dodawaniem opinii.