1. Określ grupę docelową
Zdefiniowanie grupy docelowej to pierwszy, podstawowy krok do tworzenia skutecznego mailingu. W tym przypadku należy bazować na konkretnych danych pozyskanych z narzędzi marketingowych (np. Google Analytics). Wówczas przekaz reklamowy zostanie dostarczony odbiorcom, którzy w największym stopniu mogą być zainteresowani ofertą, co z pewnością wpłynie na wyniki sprzedażowe kampanii. Ustalając grupę docelową, należy wziąć pod uwagę kilka podstawowych kryteriów – demograficzne (np. płeć, wiek), geograficzne (np. lokalizacja odbiorców), behawioralne (np. aktywność użytkowników, wiedza o produkcie czy tendencje zakupowe) oraz psychograficzne (np. styl życia, zainteresowania, wyznawane wartości). Niektóre informacje łatwo pozyskać z narzędzi marketingowych, inne wymagają przeprowadzenia badań rynkowych. Jedno jest pewne – większa ilość informacji o potencjalnych klientach oznacza większy potencjał sprzedażowy kampanii.
2. Segmentuj odbiorców
Segmentacja bazy odbiorców oznacza podział na mniejsze grupy. Rynek nie jest jednorodny, tylko złożony z konsumentów o zróżnicowanych preferencjach. Każda grupa odbiorców posiada odmienne oczekiwania, zainteresowania, potrzeby czy styl życia. Przykładowo, producent kosmetyków może posiadać kilka grup docelowych, np. zarówno mężczyzn zmagających się z łupieżem, jak i kobiet, które używają do pielęgnacji produktów naturalnych. Każdy segment wymaga przygotowania innych przekazów reklamowych. Dodatkowo grupy odbiorców dzieli np. stopień lojalności względem marki czy aktywność w kontakcie z reklamą. Dzięki bardziej zaawansowanej segmentacji jest możliwość dopasowania oferty do danej grupy docelowej. Skuteczny mailing to również personalizacja wiadomości, zarówno tematu, tekstu, jak i grafik. Kampanie mailingowe można przygotować samodzielnie lub zlecić opracowanie strategii oraz realizacji doświadczonej agencji content marketingowej.
3. Twórz angażujące treści
Skuteczny mailing to nie tylko teksty, lecz przede wszystkim treści wizualne. W wiadomości powinny znajdować się przejrzyste nagłówki, proste komunikaty oraz czytelne CTA. Przekaz reklamowy dodatkowo wzmacniają banery, grafiki, zdjęcia, wideo czy GIF-y. Materiały wizualne i graficzne są wręcz niezbędnym elementem skutecznego mailingu, który angażuje odbiorców. Jego realizację warto powierzyć agencji content marketingowej, która odpowiednio opracuje kreacje o wysokim współczynników open rate. Specjaliści z agencji content marketingowej przygotują efektywną komunikację, wykorzystując jednocześnie inne formy dotarcia do grupy docelowej.